KOPI ATAU VANILLA COKE???

6 07 2007

Minuman merupakan salah satu keperluan yang sangat penting dalam kehidupan kita. ini kerana untuk mempunyai tubuh yang sihat, seseorang individu itu hendaklah meminum 8 gelas air masak sehari.

coffee or vannila coke??

Kopi merupakan diantara minuman yang paling digemari oleh masyarakat Malaysia. Tidak hairan sekiranya kita melihat kebanjiran kedai kopi yang mana merupakan tempat paling diminati oleh penggemar minuman tersebut terutamanya masyarakat kampung. Kopi merupakan minuman yang mempunyai jumlah kafein yang sangat tinggi dan pengambilan yang kerap boleh membahayakan kesihatan penggemar minuman tersebut.

jom minum kopi

Vannila coke pula adalah diantara minuman yang digemari oleh golongan remaja masa kini kerana rasanya. Namun golongan ini tidak sedar tentang keburukan amalan meminum minuman ini. Ini kerana vanilla coke boleh menghakis bahagian perut kita sekiranya kita sentiasa meminumnya. Kita juga sedia maklum bahawa minuman seperti ini mempunyai kandungan gula yang sangat tinggi dan boleh menyebabkan masalah kencing manis. Amalan meminum minuman ini hendaklah dihentikan bagi menjamin kesihatan kita.

pekena vanilla coke


Actions

Information

5 responses

6 07 2007
josh gRoBaN

sedapnya aiskrim vanilla 2…saper nak tolong belanja???tapi memang betul pun…bahaya…minum air masak jer la…

7 07 2007
Mr.Bilik Sebelah

Thanks bro sbb pas aku dah minum vanilla coke tu, baru ko nak hantar post cakap minuman tu menghakis perut.. Jadi, semalam perut aku kene hakis la ni yek.. Xpe2, harap2 dia hakis lemak, boleh kurus dan tak boroi lagi..HEHEHE..

7 07 2007
synergy9890

ko da kurus..t makin kurus la ko…haha..tp kopi 2 bez la smalam..hehe…bila nak melantak plak nie??kalau nak ajak la aku…pedih perut aku smalam…

8 07 2007
al-Marbawi

tu la korang.. kuar pegi chicken hartz tak ajak aku.. sedey siott… aku pun lapo giler gak nih… huhuhu

10 07 2007
josh gRoBaN

makan sebelum lapar…berhenti sebelum kenyang…jangan ikut sangat nafsu 2 al-marbawi..hehe…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: